kiepskie osiągi 1.9tdi (AGR 90KM)- dobrze to interpretuję?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • usiu06
    Ambiente
    • 2007
    • 106

    kiepskie osiągi 1.9tdi (AGR 90KM)- dobrze to interpretuję?

    Zamieszczone przez jaro4444
    Zobacz, że firmy rozróżniają kocki na grubsze do zwykłego 232 mm i te cieńsze do zacisku 256 mm (albo robią jeden typ klocków cieńszych).
    link ?
    OctaviaII-160km-320Nm+DSG+Cobra75WX-ST+President(Kentucky)
  • pawelski
    Drive
    • 2006
    • 74
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    kiepskie osiągi 1.9tdi (AGR 90KM)- dobrze to interpretuję?

    cześć
    przepatrzyłem forum, ale odpowiedzi na mój problem nie znalazłem (jest kilka podobnych problemów, ale w sumie nie jestem pewny co do interpretacji) - stąd nowy wątek
    jak już było - nie zatłuczcie mnie ..

    zatem
    1.9 tdi, 90 KM AGR
    jest mówiąc krótko muł.. mam porównanie do 90 konnego focusa (także diesel), to w porównaniu z nim mój skodilak, to jakiś straszny muł
    maks prędkość wg wskazań licznika, to jakieś 160-170 z górki, po prostej jakieś 140...
    nawet na 3 biegu prawie niemożliwe jest przekroczenie 3500 obrotów, a na wyższych biegach, to już w ogółe osiągnięcie takiej prędkości obrotowej silnika jest czystą teorią. (Wspomniany focus na 5 dochodzi prawie do czerwonego pola obrotów (3 osoby na pokładzie) prędkość prawie 200 licznikowo)
    filtry czyste, żadnej analizy vagiem jeszcze nie robiłem - jestem dopiero na etapie konstruowania go, ale odpiąłem sobie przepływomierz.. i to jest właśnie sedno sprawy... wg mnie nie ma żadnej różnicy, czy jest podpięty czy nie. Więc co to oznacza?
    że sam przepływomierz jest trafiony, czy że jest dobry? Po odpięciu przepływomierza sterownik używa zastępczych map, i czy te zastępcze są tak samo dobre, jak te, kiedy działa sprawny przepływomierz, czy są jakieś uniwersalne, czyli jak uniwersalne, to gorsze wtedy jak jest sprawy przepływomierz? myślę o tym i sam już nie jestem pewny, a pewnie za kilka dni podepnę auto do vaga własnej konstrukcji i wtedy się więcej okaże..
    póki co - jak myślicie?
    była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
    a teraz... znowu octa ;-)

    Komentarz

    • lisiaczek
      Ambiente
      • 2006
      • 210

      #3
      Daje glowe uciac tu na miejscu ze to przeplywomierz! na milion procent. wymien i zoabczysz ze mialem racje;-)

      Komentarz

      • ZYBI68
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 697
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Witam skontaktuj sie z Robem tu masz namiary http://www.tune-up.pl/ powiedz tylko , ze jestes z OCP jest rabat . I niestety bez podpiecia pod VAG nic nie zrobisz.
        Dodaj do profilu typ silnika
        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

        Komentarz

        • henio
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 631

          #5
          Może być jeszcze elektrozawór N75 - jak się nie myle.U mnie tak było i okazał się zatarty.

          Komentarz

          • gddemon
            Drive
            • 2006
            • 41

            #6
            pawelski, Jezeli nie mam przeplywomierza to moge ci "na chwile" chwile porzyczyc bo mam wolny ( jest lekko uszkodzony - samochod na nim lekko pływa ale czuc, ze ma moc ) i sprawdzisz sobie czy to faktycznie to jest powodem. Z tego co pamietam trzbea miec specjalnie torxy zeby go odkrecic. Jak bys chcial to czekam na wiadomosc na PW.

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              gddemon, ale kolega ma AGR i wątpie żeby od BXE pasował chyba że masz właśnie od AGR-a,
              tak w ogóle to bez szukania specjalnych kluczy można podmienić całość. Potrzebny jest śrubowkręt krzyżakowy i duże kombinerki lub obcęgi.
              Zamieszczone przez henio
              Może być jeszcze elektrozawór N75 - jak się nie myle.U mnie tak było i okazał się zatarty.
              przy uszkodzeniu N75 nie powinno być większch problemów żeby wkręcic silnik powyżej 3500
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • gddemon
                Drive
                • 2006
                • 41

                #8
                dobrygrzeswawa, mam od agr-a ) wiec jezeli jest potrzeba zapraszam )

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                  przy uszkodzeniu N75 nie powinno być większch problemów żeby wkręcic silnik powyżej 3500
                  dokładnie powiem tak wszystkie jakie ja zdiagnozowałem AGR co miały popsuty N75 to więcej jak 120-130 jechac niechciały był pedał w podłodze a one nic. jesli chodzi o przepływke to poprostu po 2200 ciagła ale nie do czerwonego pola tak jak to ma miejsce przy dobrej, popsutaciagła może tylko z 1000 obrotów więcej czyli gdzies do 3500 tyś. powiem tak bez vag się nie obejdzie bo to mozna księzke napisac.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    dokładnie powiem tak wszystkie jakie ja zdiagnozowałem AGR co miały popsuty N75 to więcej jak 120-130 jechac niechciały był pedał w podłodze a one nic.
                    No widzisz a u mnie było inaczej,
                    może ze względu na to że mam ALH (szarpanie,dymienie itp)
                    natomiast objawy jakie opisał pawelski, miałem przy uszkodzonej przepływce
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    bez vag się nie obejdzie bo to mozna księzke napisac.
                    a jeśli VAG nic nie pokaże > podmieniaj części
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • pawelski
                      Drive
                      • 2006
                      • 74
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      gddemon dzięki za propozycję, zaraz skrobnę coś na PW
                      vag się konstruuje, jeszcze trochę i sam się zdiagnozuję
                      co do N75...
                      słyszę go jak pracuje, odezwał się chyba zeszłej zimy i jak jest zimo na dworze, czyli pora roku jak teraz to go słychać. Słyszę też jak rozpędza się tubina i czuć (przy oczywiście zmuleniu teraz) jak po przekroczeniu 2000 obrotów silnik ciągnie lepiej

                      podmienię przepływkę i zobaczymy co to zmieni
                      dodam jeszcze, że auto ma prawie 130 000 przebiegu i przepływka raczej napewno nie była wymieniana. Gdzieś słyszałem, że padają po około 100 000 km, ja śmigam tym autem od 87 000
                      była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
                      a teraz... znowu octa ;-)

                      Komentarz

                      • zbychu
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 180

                        #12
                        Witam, no i w moim AGR wczoraj wystąpił ten sam objaw, przy prędkości 150km/h,tak jakby przyhamował i już nie mogłem go więcej rozbujac jak 3000obr, natomiast dzisiaj rano
                        trudniej odpalił i zadymił mocno na biało, nie diagnozowałem jeszcze, ale jutro wpinam kabelek i zobaczę co powie vag, myślę że to przepływka, przejechałem 162000km i jak dotychczas wymieniłem tylko czujnik obrotów koła prawego, wygląda na to że nadchodzi czas napraw.
                        pozdrawiam
                        mając poduchy...nie zapominaj o pasach

                        Komentarz

                        • danie182
                          Drive
                          • 2006
                          • 49

                          #13
                          a gdzie ja moge najbliżej; najszybciej i najpewniej podłaczyc vaga
                          duzo sie z tego posta dowiedziałem
                          daNiel

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez zbychu
                            trudniej odpalił i zadymił mocno na biało,
                            oj, brzydko to brzmi. Bądź bardzo czujny i jak najszybciej jedź na diagnoze
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              Zamieszczone przez danie182
                              dzie ja moge najbliżej; najszybciej i najpewniej podłaczyc vaga
                              Na spociku w Olsztynie jak bedziesz to podłaczymy. A obiecałeś że będziesz.

                              [ Dodano: Wto 06 Mar, 07 07:54 ]
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              a jeśli VAG nic nie pokaże > podmieniaj części
                              Dokładnie tak jak pisze kolega ja tak tu w Olsztynie zrobiłem podjechał kolega na spocik z takim samym silnikiem i podmieniłem z jego autka nachwile np: przepływke i wszystko było jasne a vag nie wykazywał.
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • c0nn3ct
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 680

                                #16
                                Też mam 1.9 AGR'a 90KM, może i to głupio zabrzmi, ale jak tylko ją kupiłem miałem wyjazd do Niemiec i zaraz za bramkami na A4 dałem jej po gazie i chciałem zobaczyć ile maksymalnie z niej wyciągnę. No i takim sposobem się zdziwiłem licznik pokazał 200km/h równo . Pewnie jak bym miał taki problem jak Ty to odrazu VAG. :wink:
                                O1 AGR <- Była
                                O2 '04 BKD "Praha"<- Jest
                                OI RS <- Jest

                                Komentarz

                                • daroo
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 315

                                  #17
                                  witam wszystkich .Zbychu z tego co napisales to masz trafiony N-75 mialem dokladnie te same objawy a vag nic nie sygnalizowal! :evil:
                                  AGR'00 123KM/264Nm

                                  Komentarz

                                  • wiewioor
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 83
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                    #18
                                    witam. ja też mam ten problem.
                                    wie ktoś jaka jest różnica między n75 028 906 283 J , a 028 906 283 N
                                    Ja mam ten pierwszy ale ten drugi wygląda tak samo.

                                    Komentarz

                                    • pawelski
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 74
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      i sprawa się wyjaśniła...
                                      dzięki gddemon jeszcze raz za pomoc
                                      podmieniłem przepływomierz na taki "lekko uszkodzony" i nie mogłem poznać auta... zasuwa aż miło, dziś po naszej obwodnicy do i z pracy z jednym wielkim bananem na pysku
                                      w moim przypadku był to przepływomierz, mam już swój nowy i znowu polubiłem swoje kombi
                                      była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
                                      a teraz... znowu octa ;-)

                                      Komentarz

                                      • Miko
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 31

                                        #20
                                        Witam ja mam chyba taki sam problem bo niestety przy okolo 120 km/h poprostu samochód niejedzie. A wiem ze na innych biegach obroty dochodzą do 3500 tys i niema problemu. Wiec pewnie jak koledzy piszą to zawor n-75.

                                        Komentarz

                                        • lisiaczek
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 210

                                          #21
                                          pawelski, A widzisz co ci napisalem? napisalem jako 1 odpowiedz na twego posta i wiedzialem o co chodzi w 99% zawór n 75 odpadal w tym co ty opisales to prawie ze definitywnie wskazywalo na przeplywke:-)

                                          Komentarz

                                          • pawelski
                                            Drive
                                            • 2006
                                            • 74
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            super ! gratuluję trafności diagnozy lisiaczek
                                            moje podejrzenie też takie było, ale pozwoliłem sobie skonsultować to z Wami - tak rozumiem forum dyskusyjne...
                                            przy okazji - uszkodzenie N75 wygląda inaczej więc jakoś specjalnie się o nim nie rozwodziłem
                                            była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
                                            a teraz... znowu octa ;-)

                                            Komentarz

                                            • zbychu
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 180

                                              #23
                                              Witam, no i podłączyłem VAG-com i wskazał błąd 17958 - "CHARGE PRESSURE: CONTROL DEVIATON P1550-35-10 INTERMITTENT" ( błąd sporadyczny)co wskazywałoby na elektrozawor N75, tylko że zawór ten działa, MAP(G-71) działa dodrze,cisnienie doładowania dobre, i nie wiem czy na to wszystko ma wpływ filtr poliwa, po prostu się rozszczelnił i daje powietrze pół na pól z paliwem, rozszczelnił się pod dekielkiem na zaprasowaniu, gdy zimny idzie jak burza, czym większa temperatura tym więcej powietrza w paliwie, ustalenie tej usterki zajęło mi dwa dni, tzn sprawdzenie przewodów i filtra, jutro wymienię filtr paliwa, i wtedy zobacze czy ten sporadyczny 17958 powtórzy się, a morze błąd ten wskazuje co innego (translate nie jest dokładnym tłumaczem), prosiłbym o interpretację tego błędu - z góry dzieki
                                              pozdrawiam
                                              mając poduchy...nie zapominaj o pasach

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ile kosztuje N75, a ile przepływomierz??

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  zbychu, a może by tak użyć szukajki :| :twisted:
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...